Archiwum 14 grudnia 2010


zasady projektowania logo
Autor: rezerwatbarw
Tagi: warszawa   logo   studio graficzne   wizytówki   logotyp   projekt graficzny  
14 grudnia 2010, 22:43

Małe jest piękne

Kluczem do stworzenia uniwersalnego projektu graficznego jest prostota jego wykonania.

Twój projekt powinien nadawać się do zastosowania na powierzchni 2-3 cm (wizytówki) bez utraty szczegółów.

Dlatego tak ważna jest prostota, która wpływa na trwałość opracowywanego logo.

Jeden aspekt

Kultowe marki wyróżniające się z tłumu cechuje zawsze jeden konkretny element.

Zbyt wiele różnych cech w jednym projekcie powoduje nieczytelność znaku i eliminuje je jako dobry produkt.

Czerpanie z tradycji

Mody mają tendencje do pojawiania się i znikania, szkoda by było projektu który straci za chwilę swoją aktualność.

Rozpoznawalność

Twoim celem jest stworzyć coś, co spowoduje u odbiorcy że będzie mógł w ułamku sekundy odtworzyć w głowie obraz logotypu.

Studio graficzne

zasady współpracy z klientem
Autor: rezerwatbarw
Tagi: projekt   logo   grafik   katalogi   studio graficzne   designer   studio   wizytówki  
14 grudnia 2010, 02:39

Założenia

Wstępnie razem z decydentem lub osobą kontaktową spiszcie co powinno zawierać logo, jakie ma spełniać oczekiwania

Ile koncepcji?

Wystrzegaj się przed prezentowaniem zbyt dużej liczby pomysłów. Klentowi łatwiej jest dokonać wyboru z kilku niż z dziesięciu koncepcji (nawe jeśli są dobre).

Klient a osoba kontaktowa

Nie zawsze na etapie początkowym masz do czynienia z decydentem. Często jest to osoba uprawniona przez niego do podejmowania cząstkowych decyzji. I jemu i tobie zależy na sukcesie, jednak przy prezentacji należy unikać pośredników i samemu przedstawić projekt logo

Przejęcie kontroli

Prezentacja projektów przed decydentem nie powinna być zaproszeniem do podejmowania nowych wizji projektowych. Należy przypomnieć wszystkie założenia na początku pracy.